fbpx

פרופיל עסקי

מה תפקידו? ומדוע הוא כל כך חשוב לפעילות העסק?

פרופיל עסקי

מה תפקידו? ומדוע הוא כל כך חשוב לפעילות העסק?

המושג "פרופיל עסק/ חברה" , נשמע לפעמים כמוצר יומרני (לבעלי עסקים קטנים בעיקר), ולמרות זאת אני חושבת שהוא מוצר נדרש בעבור כל עסק, בכל תחום, בכל סדר גודל, והתרומה שלו היא יקרה מפז בעבור העסק – עד כדי כך שאני ממליצה בחום ללקוחות הסטודיו להכליל אותו בתוך חבילת מיתוג בסיסית בעת יצירתה.

"פרופיל עסק" הוא בעצם סוג של ברושור (דיגיטלי לרוב אך לא רק) שמספק את תעודת הזהות הראשונית של העסק בפני הלקוח הפוטנציאלי.

הוא כולל סקירה (גם אם קצרה) על העסק ואופיו, על המוצרים או השירותים שהוא מספק, על הערכים (נהוג בעיקר בחברות גדולות אבל לא רק) או/ו פרטים על האדם שמאחורי העסק והידע שלו כבעל מקצוע. נהוג להוסיפו להצעות מחיר, לשלוח אותו ללקוחות פוטנציאלים שמבקשים רקע וכו…

כמובן שמומלץ תמיד להוסיף למסמך אפשרויות ליצירת/ שמירת קשר עתידי עם הלקוח , בין אם זה דרך הרשתות החברתיות, פלטפורמות שיווק של העסק (ניוזלטר, מייל, אתר אינטרנט וכו).

חשוב לציין שפרטי הקשר המצוינים בפרופיל החברה מחויבים להיות רלוונטים תמיד לסוג המוצר הגרפי והשימוש בו או בקהל שאליו אנחנו פונים, ועל כך צריך לחשוב מראש ביצירתו.

חשיבות הפרופיל העסקי היא גבוהה במעלה לדעתי, ויתרונותיו גדולים:

1. הכרות מקצועית ואישית אתנו.

הפרופיל העסקי מאפשר לנו להכיר ללקוח הפוטנציאלי את העסק. בברושור עצמו ניתן לכתוב על העשייה של העסק, להוסיף כמה מילים על האנשים שמאחוריו, וליצור חיבור רגשי ותחושת ביטחון בתהליך המכירה. ניתן לפרט את ערכי העסק, את הוותק המקצועי הנצבר, ובכלל כל החוזקות הרלוונטיות שאנו חושבים שיכולות לתרום כמבוא לסגירת עסקת מכירה.

2. פרופיל עסק ממותג משדר מקצועיות.

כשאנו יוצרים פרופיל שמדבר נראות גבוהה והומוגנית הכוללת את השפה הגרפית של העסק – אנו יוצרים תשדורת רצינית, מהוקצעת שגורמת ללקוח לביטחון ורצון להקשר עמנו.

הפרופיל העסקי שלי למשל הוא חלק בלתי נפרד מכל הצעת מחיר שאני מתבקשת לשלוח ללקוח – בלי שום קשר למוצר או להסברים שניתנו ללקוח מבעוד מועד.

3. נגישות סדר ותמציתיות.

כשאנו יושבים וכותבים בצורה יזומה את המוצרים והשירותים של העסק, הלקוח הפוטנציאלי מקבל את כל מנעד היכולות שלנו בצורה זמינה, מדויקת ומסודרת. זה מקל עליו את ההבנה, מאפשר לו להיחשף לכלל המוצרים שלנו, ועלינו זה מקל את היכולת לבטא את כישורינו המקצועיים בצורה אופטימלית.

4. חסכון במשאבים וזמן.

תחשבו לעצמכם: עד כמה קל בעזרת הפרופיל העסקי לחסוך זמן שיחות טלפון ארוכות מצד לקוחות מתעניינים, ובמקרים מסוימים, שהפרופיל עצמו יתפקד כסוג של "פילטר" בעבור לקוחות לא רלוונטים בעבורנו? בלחיצת כפתור קלה! תחשבו איזה שירות יקר מפז וחיסכון בזמן המוצר הזה מאפשר לנו!

כל שנדרש הוא לקשר אותו לאחת או יותר מפלטפורמות יצירת הקשר שלנו, או לחילופין לשלוח אותו ללקוח דיגיטלית.

לסיכום – אני בהחלט מעודדת כל בעל עסק, קטן כגדול, ליצור בעבורו פרופיל עסקי ממותג ומדויק, שיחבר פעולת שיווק חכמה וממוקדת לפרקטיקה הלכה למעשה, בעבורו ובעבור הלקוחות שלו.

אהבתם ? מוזמנים לפנות אלינו,  ונשמח ליצור את הפרופיל העסקי המדויק בעבורכם.

מעוניינים שניצור אתכם קשר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.