fbpx

מצגת מעוצבת בצורה נכונה להרצאות

כיצד עושים זאת ?

מצגת מעוצבת בצורה נכונה להרצאות

כיצד עושים זאת?

נדבך מאוד גדול מן הפעילות השיווקית של העסקים או השירותים נתמך בנתינת ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלנו.

יצירת וובינרים  חינמים או/ו הרצאות הם חלק חשוב ומהותי בתהליכי השיווק שלנו בגלל שהם מאפשרים ללקוח הפוטנציאלי להיחשף אלינו כאנשי מקצוע ללא תלות בדבר, ואף משמשים כמשפך שיווקי ישיר לפעילות שלנו.

על אחת כמה וכמה אנשי מקצוע שהגיעו לשלב העסקי שבו הידע והמקצועיות שלהם מאפשרים להם להרצות בתשלום לארגונים, חברות ושלל מסגרות, וזהו חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלהם לכל דבר ועניין.

מצגת הינה חלק מהותי ובלתי נפרד כמעט בכל הרצאה – ועל כן חשוב מאוד לתת דגש גם בנושא הנראות שלה, וגם לדרך שבה היא בנויה.

תפקידה של המצגת/ פרזנטציה הינו להעצים ולתמוך בהעברת המסרים של המרצה, וכן בנתינת דגשים. המצגת היא לא העיקר – הנחיית המרצה היא הסיפור החשוב ולכן חשוב לדעת כיצד לעשות זאת .

אז ישנם בעלי עסקים (בעיקר בעלי עסקים מבוססים) שבאמת נעזרים באנשי מקצוע על מנת לבנות את מצגת ההרצאה שלהם, אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם הוצאה שכזו, ועל כן כשאתם ניגשים לעיצוב או כתיבת פרזנטציה, חשוב לשים לב לדגשים הבאים:

1. מצגת עסקית מחויבת מיתוג.

נתינת הערך מאפשרת לכם לחשוף את היכולות שלכם לקהל פוטנציאלי, המצגת העסקית חייבת להיות ממותגת.

לא מדובר רק בלהניח את לוגו העסק בפינה בדפי המצגת – אלא הרבה מכך: היא חייבת להכיל את השפה הגרפית שהמעצב/ת יצר/ה בעבורכם בתהליך המיתוג  את הנוכחי של העסק.

מעבר לעובדה ששפה גרפית משרתת את הנראות, היא קודם כל ולפני הכול משדרת מקצועיות, חשיבה לפרטים, וביטחון , אמון והשקעה בעסק ובעקבותיו – בלקוח כמקבל שירות.

2. הומוגניות.

כשאנו יוצרים מצגת אנחנו מחויבים לשימוש בצבעי המיתוג שלנו. בין אם מדובר בדגשים שאנחנו רוצים להדגיש בתוכן בצורה ניכרת בשילוב של משקל פונט כבד יותר מהפונט המקורי שלנו, בכותרות ותתי כותרות וכו …

הצבע היחיד שניתן לשילוב במידה והוא נעדר מפלטת צבעי המיתוג הבסיסית שלנו, ומקובל בדרך כלל בטקסט הרץ של המצגת הינו הצבע השחור.

3. איכות האלמנטים.

במידה והחלטתם לשלב במצגת תמונות להעצמת המסר, בחרו אלמנטים מכבדים בעלי ויזואליות תקינה וראויה: תמונות מאתרים מקצועיים (יש לא מעט כאלה שמאפשרים הורדות בחינם בעבור נתינת קרדיט).

אל תמתחו או תעוותו אותם בצורה שתפגום בויזואליות שלהם בצורה ניכרת. במידה והחלטתם לשתף במצגת סרטון קצר – ודאו שהסרטון באיכות צפייה טובה, שהסאונד נשמע כמו שצריך – ללא רעשי רקע וכו… הדרך לבדוק זאת בצורה מיטבית היא להגדיל את הסרטון למסך מלא ולצפות בו.

4. טמפלטים.

אם אתם מכוונים ליצירת סדרת הרצאות שלמה אני ממליצה בחום ליצור טמפלטים מובנים שיאפשרו לכם לעבוד בצורה עצמאית שוטפת מצד אחד – ומצד שני רמת העיצוב תשמר.

ליצירת הטמפלטים נדרש לפנות לעזרתו של מעצב גרפי מקצועי, אך ההשקעה שווה זאת כשמדובר במיתוג שאמור לשרת אתכם במס' פרזנטציות בנושאים שונים.

אני אישית ממליצה על 3 סוגי דפים שונים ביצירת טמפלטים:

א. דף מותג פותח –  עם אפשרות לשינוי שם או רקע שם ההרצאה  – ממותג על פי צבעי העסק.

ב. דף ממותג סוגר – שמכיל הכרת תודה למשתתפי ההרצאה וכן פרטי יצירת קשר של המרצה, והרשתות החברתיות שבהן הוא פועל.

ג. דף ממותג רץ – שהוא בעצם דף שאותו אנחנו " ממחזרים" ועליו אנחנו כותבים את הטקסט הרץ של ההרצאה – ורוב הפרזנטציה                                   בעצם מתבססת על הדף הזה. בדף הזה ניתן לשנות תמונות/ טקסט/ גרפים בהתאם לתוכן ההרצאה ועדיין לשמור                                 על נראות מכובדת ומקצועית.

א. דף מותג פותח –  עם אפשרות לשינוי שם או רקע שם ההרצאה  – ממותג על פי צבעי העסק.

ב. דף ממותג סוגר – שמכיל הכרת תודה למשתתפי ההרצאה וכן פרטי יצירת קשר של המרצה, והרשתות החברתיות שבהן הוא פועל.

ג. דף ממותג רץ – שהוא בעצם דף שאותו אנחנו " ממחזרים" ועליו אנחנו כותבים את הטקסט הרץ של ההרצאה – ורוב הפרזנטציה בעצם מתבססת על הדף הזה. בדף הזה ניתן לשנות תמונות/ טקסט/ גרפים בהתאם לתוכן ההרצאה ועדיין לשמור על נראות מכובדת ומקצועית.

5. תוכן.

סעיף סופר חשוב: זו טעות שחוזרת על עצמה בצורה גורפת בכל כך הרבה הרצאות שבהן הייתי נוכחת וחבל.

כשאנחנו כותבים מצגת – אנחנו לא מקריאים ממנה!

חייבת להיות הלימה בין דיבור המרצה לבין התוכן המופיע בהרצאה, אבל בשום פנים ואופן אין לכתוב טקסט מלא "ולהקריא" את התוכן אותו המרצה מדבר.

זה יוצר חוסר עניין אצל המשתתפים בהרצאה, וגורם לריכוז שלהם לרדת פלאים. אנשים שמשתתפים בהרצאה אינם צריכים אתכם כמרצים אם הם יכולים לקרוא את כל הערך על גבי מצגת – עדיף כבר שתשלחו להם אותה וזהו. זה משעמם אותם.

כשאנחנו כותבים הרצאה אנחנו מתמללים אותה בצורה X וכותבים אותה בצורה Y.

הדבר הנכון הוא לכתוב נקודות כדגשים – כך התוכן במצגת יתמוך במרצה לצד ההקשבה לדיבורו.

אפשרי ואף מומלץ להוסיף אלמנטים חזותיים תוך כדי הדיבור על נושא מסוים – תמונה, איור, שורה קצרה של טקסט שתסכם כמנטרה ואז להרחיב עליה בדיבור. אחרת פספסתם את הרעיון והקהל שלכם נרדם.

מה דעתכם ? קיבלתם נקודות חשיבה חדשות  בנושא בניית מצגת? מוזמנים ליצור עימי קשר לצורך עיצוב מצגת מקצועית ואפקטיבית בעבורכם.

מעוניינים שניצור אתכם קשר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.