fbpx

יתרונות VS חסרונות

ההבדלים בין הנכסים הדיגיטליים ברשת

יתרונות VS חסרונות

ההבדלים בין הנכסים הדיגיטליים ברשת

"העולם החדש" הינו מושג שאנו נתקלים בו יותר ויותר מידי יום (במיוחד מאז הקורונה), בהקשר לתפקידה של הטכנולוגיה הדיגיטלית בחיינו.

חלקנו אוהבים את ההתפתחות פחות או יותר, אבל אי אפשר להתעלם עד כמה היא הפכה לחלק מהותי בשגרת היום יום שלנו – ועד כמה אנחנו נעזרים בה הלכה למעשה. זה היה עניין של מה בכך עד כמה היא תפלס את דרכה  לעולם המקצועי – ואכן אנו רואים את הפריחה בזירה העסקית.

כל איש עסקים מתחיל מודע לצורך בנכסים  דיגיטליים ונוכחות משמעותית ברשת והמשאב הכי בסיסי לכך הינו אתר אינטרנט.

רק שלא מעט בעלי עסקים אינם מודעים לאפשרויות המקצועיות השונות ומטרתן גם בתחום זה, ולכן החלטתי לדייק את הדברים במאמר זה עד כמה שניתן.

בראש ובראשונה עומד כאן נושא הצרכים.

כן, כל עסק זקוק לנכס דיגיטלי כזה או אחר אבל הצרכים שונים, המטרות שונות, וגם הנקודה שבה העסק נמצא  שונה מעסק לעסק – ולשם כך צריך התאמה.

מבלי לציין את העובדה שבניית אתר אינטרנט היא לא השקעה כלכלית של מה בכך, חשוב לסנכרן את הצרכים ולפעמים זה מתבטא גם בעלויות (גבוהות או נמוכות) הכול בהתאם לכל הנזכר לעיל.

ישנם 3 נכסים דיגיטליים בולטים שעסקים יכולים להעזר בהם שיווקית כל אחד ומטרתו:

1. אתר אינטרנט תדמיתי.

2. עמוד/דף נחיתה.

3. ONE PAGER.

1. אתר אינטרנט תדמיתי

אתר אינטרנט תדמיתי הינו הנכס הדיגיטלי הכי נפוץ בעשיה העסקית.

בדרך כלל מדובר באתר שמעבר לקיום נוכחות העסק, מאפשר ללקוחות להיחשף לעשיה של העסק, ליצירת קשר לרכישת מוצר או שירות, או/ו מקדם היקשרות שיווקית (רשימות תפוצה, איסוף לידים וכו…)

בדרך כלל אתר מהסוג הזה יכלול בין 4 ל 6 עמודים ויכלול קטגוריות קבועות:

–  דף הבית.

–  אודות.

–  דף מוצרים / שירותים.

–  דף שמציג את הפרויקטים                    השונים שהעסק כבר יצר.

–  דף יצירת קשר.

כמובן שהרשימה הנ"ל אינה מדויקת כל עסק בכל תחום, ונדרשת התאמה, אבל היא מהווה מודל בסיסי ונפוץ.

2. עמוד/דף נחיתה

דף נחיתה הינו נכס דיגיטלי ממוקד מטרה מיסודו, ולצערי לא מעט בעלי עסקים אינם מודעים לכך.

דף הנחיתה מיועד ספציפית לתהליך שיווק או החדרה של מוצר חדש לשוק, למכירת שירות ספציפי, והינו חלק ממערך מובנה של קמפיין כולל.

הוא אינו מיועד לחשיפת כל המוצרים והשירותים של העסק, אינו אמור להכיל תוכן עמוס לעייפה, הוא נדרש להיות תמציתי, להניע לפעולת הלקוח ברמה המידית – זאת מהותו.

הוא לא יכול להחליף את פעילות אתר האינטרנט התדמיתי, אם כן הוא חוטא למטרה, וחייב להיות בנוי בצורה מאוד מסוימת על מנת לעמוד ביעדים שבגללם נוצר מלכתחילה.

עמוד נחיתה מקושר בדרך כלל לאלמנטים נוספים כמו דף סליקה באשראי, או מכיל בתוכו טפסי השארת פרטים ליצירת לידים בעבור פניה יזומה לעסק.

3. ONE PAGER

הonepager (או בשמו האחר מיני סייט) הינו פתרון נהדר למגוון של עסקים שאינם מעוניינים בהשקעה כלכלית גדולה אבל עדיין מבינים את החשיבות בנוכחות העסק שלהם ברשת.

הone pager הינו הכלאה בין אתר אינטרנט תדמיתי, לבין דף נחיתה.במראה ראשון הדף נראה לגמרי כאתר אינטרנט לכל דבר:

הוא מכיל תפריט ראשי המחולק לנושאים הרלוונטים אותם העסק רוצה לחשוף, אבל הוא בנוי כדף נחיתה לכל דבר.

אם נלחץ על סקשן מסוים בתפריט הראשי שלו (האדר) הדף יגולל את עצמו אוטומטית למטה לאזור הרלוונטי שמדבר על הנושא שרצינו.

ז"א שבסופו של דבר זהו דף נחיתה עם תפריט ראשי שמכיל "עוגנים" לפסקאות ע"פ נושאים רלוונטים

אני מודה שאני מאוד ממליצה על ONEPAGER בתור פתרון בעיקר בעבור בעלי עסקים קטנים מתחילים.

הסיבה לכך היא שלא כל עסק מתחיל יכול להרשות לעצמו תקציבית לבנות אתר אינטרנט תדמיתי בהתחלה, שלא לדבר על דיוקי המוצרים/ שירותים בהעדר " קפיצה למים". מצד שני המיני סייט בהחלט נותן פתרון מכבד, שמשרת את העסק שיווקית לא פחות מאתר תדמיתי ומאפשר לתקוע יתד עסקית גם בעולם הוירטואלי.

גם  אם בשלב הראשוני שלו, העסק אינו מכיל שפע של מוצרים/ או שירותים או מאוד נישתי בהווייתו, המיניסייט הינו פתרון מושלם בעבור עסק מתחיל. עם עיצוב ובניה נכונים, הנראות תהיה גבוהה ומרשימה ולא דלה בגלל העדר נפח.

בנוסף, בניית המיני סייט כנכס דיגיטלי אינה עורכת זמן רב כמו אתר האינטרנט המסורתי – מה שמאפשר "עליה לאויר" וחשיפה מהירה בעבור העסק.

האם יש ברשותכם נכסים דיגיטליים? המאמר עשה לכם קצת "סדר"?

אם אין לכם נכס דיגיטלי: צרו קשר, נקבע פגישה ויחד נגדיר את הצרכים המדויקים לעסק שלכם.

מעוניינים שניצור אתכם קשר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.